Aktualitātes2. septembrī no Lisabonas stacijas izbraucis īpašs vilciens — “Eiropas savienošanas ekspresis”, kas ir daļa no Eiropas Dzelzceļa gada (2021) pasākumu programmas. Piecu nedēļu brauciena laikā tas pieturēs vairāk nekā 100 pilsētās, līdz 7. oktobrī ieradīsies Parīzē. Sākot ceļojumu Lisabonā un beidzot to Parīzē, vilciens pieturēs Ļubļanā, kas būs ievērojama pietura, jo tādējādi tiks savienotas ES Padomes prezidentvalstis Portugāle, Slovēnija un Francija. Transporta komisāre Adina Veleana:
Šajā maršrutā ir plānoti dažādi pasākumi, ar ko sagaidīt vilcienu dzelzceļa stacijās visā Eiropā. Dzelzceļa entuziasti var sekot līdzi debatēm, kas notiek vilcienā, kā arī konferencēm par ES infrastruktūras politiku un Eiropas transporta tīkla lomu, kuras, izmantojot pasākumu tīmekļa vietni, tiks straumētas tiešraidē no Lisabonas, Bukarestes, Berlīnes un Betemburgas. Eiropas savienošanas ekspresis ir rezultāts unikālai sadarbībai starp Eiropas Komisiju un Eiropas Dzelzceļa un infrastruktūras uzņēmumu kopienu (CER), Eiropas dzelzceļa operatoriem, infrastruktūras pārvaldītājiem un daudziem citiem partneriem ES un vietējā līmenī. CER priekšsēdētājs un Austrijas Federālā dzelzceļa izpilddirektors Andreas Matte uzsvēra kopīgā projekta nozīmi:
Vispārīga informācija Eiropas savienošanas ekspresi padarīja iespējamu Eiropas dzelzceļa nozares partneri un ES, valstu un vietējā līmeņa iestādes kopīgiem spēkiem. Ņemot vērā atšķirīgo sliežu ceļa platumu Eiropā, Eiropas savienošanas ekspresis patiesībā būs trīs vilcieni — Ibērijas vilciens, standarta vilciens un Baltijas vilciens —, kuri tiksies šajā maršrutā. Projekts ir atgādinājums par savstarpējas izmantojamības trūkumu starp dažām Eiropas dzelzceļa tīkla daļām, bet tas arī apliecinās ļoti labo sadarbību starp dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumiem un infrastruktūras pārvaldītājiem. Vagonus ir nodrošinājuši dažādi Eiropas dzelzceļa uzņēmumi. Vienā no tiem, ko nodrošinās MAV (Ungārija), būs mobila izstāde, ko rīkos Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra (CINEA) un kopuzņēmums “Shift2Rail”. Tajā tiks parādītas daudzās pašreizējās tehnoloģijas un inovācijas, kas uzlabo dzelzceļa lietotāju pieredzi, un parādīts, kā ES atbalsta infrastruktūras projektus. Standarta vilcienā būs konferenču vagons (ko nodrošina SNCF, Francija), divi standarta sēdvietu vagoni (DB, Vācija, un SBB, Šveice), restorānvagons (FS, Itālija) un guļamvagons (ÖBB, Austrija). Ibērijas vilcienu starp Portugāli un Spāniju nodrošina Spānijas operators Renfe, savukārt Lietuvas LTG ekspluatē Baltijas vilcienu. Pašreizējās pandēmijas kontekstā drošība ir noteikta par prioritāti visu Eiropas savienošanas ekspreša pasākumu organizēšanā. Daži pasākumi tiks straumēti tiešraidē, un vilcienu entuziasti tiek mudināti sagaidīt vilcienu konkrētās stacijās. Sīkākai informācijai: 09.09.2021
|
|