Jaunumi Vidzemē

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards kampaņas “Dienas bez rindām” ietvaros aicina iedzīvotājus un uzņēmējus vēl aktīvāk izmantot drošu elektronisko parakstu (eParaksts). Tādējādi ikvienam ir iespēja ietaupīt laiku, kas nepieciešams, dodoties uz iestādēm un samazināt pakalpojumu saņemšanas izmaksas. Vienlaikus eParaksts sniedz iespējas noslēgt darījumus elektroniski ar partneriem Igaunijā, kā arī izmantot eParakstu citās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs.

“Daudzi iedzīvotāji un uzņēmēji jau tagad novērtē e-paraksta izmantošanas iespējas un izmanto to arvien plašāk. Jūnijā tas izmantots vairāk kā 371 tūkstoti reižu, kas ir par trešdaļu vairāk kā pērn. Ieguvumi no eParaksta izmantošanas ir gan laika, gan finanšu izteiksmē. Tā,  piemēram, reģistrējot uzņēmumu vai iesniedzot izmaiņas reģistrācijas datos, to var veikt, nedodoties uz Uzņēmumu reģistru, turklāt izmantojot e-parakstu, nav jāveic (un jāapmaksā) paraksta apliecināšana pie notāra. E-paraksts sniedz iespējas saņemt arī papildus e-pakalpojumus komercbanku internetbankās, kā arī veikt maksājumus ar augstākiem pārskaitījumu limitiem,” uzsver ministrs.

Pašlaik Latvijā ir pieejami trīs droša eParaksta veidi – virtuālais eParaksts, eParaksts viedkartē un eParaksts eID kartē.  Lai lietotu drošu virtuālo eParakstu, nepieciešams tikai dators (viedtālrunis vai planšetdators) un interneta pieslēgums.

Ikvienam iedzīvotājam ir pieejams valsts nodrošināts un apmaksāts e-paraksts, kas iekļauts eiD kartē. Aktivizējot e-parakstu eiD kartē, iedzīvotājs saņem apmaksātas 120 e-parakstīšanas reizes. Ja šo summu pārvērstu papīrā sūtītu vēstuļu izmaksās, tie būtu apmēram 70 eiro. Šādu summu iedzīvotājs varētu ietaupīt, ja papīra vēstules aizstātu ar e-parakstītām. Savukārt, izmantojot eID karti pakalpojumu saņemšanai attālināti nevis dodoties uz iestādi klātienē, potenciālais ieguvums būtu vēl 2-3 reizes lielāks.

Lai pilnvērtīgi izmantotu personas apliecībā (eiD kartē) iekļautās e-paraksta iespējas, aicinām iedzīvotājus un uzņēmējus, piesakoties personas apliecībai, aktivizēt arī eParakstu un turpmāk to aktīvi izmantot. 

Lai saņemtu eID karti, ir nepieciešams personīgi ierasties tuvākajā Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes teritoriālajā nodaļā un iesniegt iesniegumu personas apliecības izsniegšanai. Vairāk informācijas www.pmlp.gov.lv .

“No  2016. gada 1.jūlija Latvijas eParakstu var izmantot arī citās ES dalībvalstīs. Tas nozīmē, ka vienā ES valstī atzīts eParaksts ir uzskatāms par derīgu arī citās dalībvalstīs. Līdz ar to Latvijā izsniegtu eParakstu var izmantot arī dokumentu elektroniskai parakstīšanai un nosūtīšanai sadarbības partneriem vai iestādēm citās ES dalībvalstīs. Dokumentiem, kas parakstīti ar eParakstu, ir tāds pats juridisks spēks kā dokumentiem, kas veidoti un parakstīti papīra formā. Tā, piemēram, Latvijas valsts iestādes un privātpersonas ar Igaunijas partneriem var attālināti noslēgt tiesiski saistošus darījumus,” atzīmē K.Gerhards.  

Plašāka informācijas par eParakstu pieejama portālā www.eparaksts.lv.

Kampaņas “Dienas bez rindām” laikā no 2016. gada 19. – 23. septembrim Latvijas iedzīvotāji vairāk kā 80 valsts un pašvaldību iestādēs, kā arī Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros saņem ieteikumus un konsultācijas, kā turpmāk labāk saņemt pakalpojumus attālināti.  Šobrīd Latvijā pieejami vairāk kā 480 e-pakalpojumi un darbs pie to attīstības turpinās. E-pakalpojumus var saņemt portālā www.latvija.lv, iestāžu tīmekļu vietnēs. Lai izmantotu e-pakalpojumus, kuriem nepieciešama lietotāja identificēšana, var izmantot internetbanku datus vai eID karti.

 

Informāciju sagatavoja: 

Kristīne Kļaveniece

Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

Tel. 67026533

E-pasts: prese PIE varam.gov PUNKTS lv

www.varam.gov.lv   

22.09.2016

Notikumi

«Marts 2025»
POTCPSSv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31