Jaunumi Vidzemē

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija ir izstrādājusi informatīvo ziņojumu "Par elektronisko dokumentu apriti ministrijās un to padotībā esošajās iestādēs". Valdība to skatīja 2017. gada 17. oktobrī Ministru kabineta (MK) sēdē.

Ziņojuma mērķis ir apzināt esošo situāciju elektronisko dokumentu apritē ministrijās un to padotības iestādēs (iestāžu iekšējā sarakste un dokumentu pārvaldības elektroniskās sistēmas, starpinstitūciju sarakste, iestāžu sarakste ar privātpersonām), kā arī ziņojumā identificētas problēmas elektronisko dokumentu aprites jomā – elektroniskā saziņa ar tiesām, ierobežotas pieejamības informācijas elektroniskā aprite, elektronisko dokumentu arhivēšana.

 

Ministrijās un to padotības iestādēs palielinās elektroniskās dokumentu pārvaldības īpatsvars, vienlaikus pastāvot objektīviem šķēršļiem pilnīgai pārejai uz elektronisku dokumentu apriti. Vairākās iestādēs elektronisko dokumentu īpatsvars sasniedz līdz pat 98%, bet vidēji tas svārstās 50-60% robežās. Kopumā attiecībā par droša elektroniskā paraksta izmantošanu 2017. gada pirmajos četros mēnešos ir vērojama pozitīva tendence - izmantoto e-parakstu skaits turpina pakāpeniski pieaugt visās ministrijās.

Ziņojums paredz priekšlikumus elektronisko dokumentu aprites uzlabošanai. Piemēram, ministrijām, to padotībā esošajām iestādēm un Valsts kancelejai ne vēlāk kā līdz 2018. gada 1. jūnijam savstarpējā dokumentu apritē nodrošināt pilnīgu pāreju uz elektronisko dokumentu lietošanu, izņemot normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus. Ir noteikts, ka ne vēlāk kā līdz 2020. gada 1. augustam jāsalāgo visas pārziņā esošās elektroniskās informācijas sistēmas, kurās veidojas pastāvīgi glabājamie dati un dokumenti, ar Vienoto valsts arhīvu informācijas sistēmu (VVAIS). Kultūras ministrijai līdz 2018. gada 1. jūlijam jāizvērtē risinājumi, lai vienkāršotu elektronisko dokumentu arhivēšanas procedūru, iesniedzot priekšlikumus Ministru kabinetā. Savukārt Tieslietu ministrijai sadarbībā ar visām ministrijām un to padotībā esošajām iestādēm līdz 2018. gada 1. martam uzdots izvērtēt informācijas dienesta vajadzībām normatīvo regulējumu un iesniegt MK priekšlikumus par efektīva regulējuma izveidi.

Lai uzlabotu elektronisko dokumentu apriti, MK* jau iepriekš ir lēmis no 2019. gada 1.janvāra izsniegtajās personu apliecībās (eID kartēs) nodrošināt parakstīšanas un autentifikācijas sertifikātus ar neierobežotu bezmaksas parakstīšanās reižu skaitu. Tāpat informējam, ka  VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” strādā pie elektroniskā paraksta un elektroniskās identifikācijas risinājumu modernizācijas,  tai skaitā nodrošinot to darbību mobilajās ierīcēs.

Uzlabojot elektronisko saziņu ar privātpersonām, VARAM strādā pie risinājumu izveides oficiālās elektroniskās adreses (e-adreses) ieviešanai, kas fiziskajām personām tiks nodrošināta, sākot ar 2018.gada 1.jūniju, bet juridiskajām – no 2019.gada 1.janvāra.

*Ministru kabineta 2016. gada 8.novembra sēdē, protokols Nr. 60, 62 §

 

Laura Jansone

Sabiedrisko attiecību nodaļa

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

Tālr. 67026418

E-pasts: prese PIE varam.gov PUNKTS lv

www.varam.gov.lv

17.10.2017

Notikumi

«Februāris 2025»
POTCPSSv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728