VPR jaunumi
Sadarbībā ar Smiltenes tehnikuma Alsviķu teritoriālās struktūrvienības un Vidzemes Augstskolas Zināšanu un tehnoloģiju centra pārstāvjiem tiks īstenotas aktivitātes, lai palīdzētu personām ar invaliditāti atrast savu darba devēju, savukārt darba devējam atrast atbildīgu un rūpīgu darbinieku, vienlaikus vēršot uzmanību uz jaunu un perspektīvu uzņēmējdarbības formu - sociālo uzņēmējdarbību. Iniciatīvas “Vidzeme lauž stereotipus” laikā iecerēts izveidot īpašu metodiku personu ar invaliditāti prasmju, spēju un interešu apzināšanai. Sākotnēji metodika tiks izstrādāta Alsviķu profesionālās skolas audzēkņiem, taču vēlāk plānots izveidot rokasgrāmatu, pēc kuras šāda veida personas vajadzību apzināšanu būs iespējams veikt ikvienai personai ar invaliditāti, kura vēlas uzsākt darba attiecības, turklāt to, sekojot metodikas norādījumiem, būs iespējams izdarīt pašu spēkiem, nepiesaistot speciālistus. Savukārt daba devējiem iecerēts sniegt zināšanas par darba vides iekārtošanas jautājumiem, riskiem, likuma ietvaru un dažādiem atbalsta mehānismiem cilvēku ar invaliditāti nodarbināšanā. Tas ļaus atbilstoši sagatavot abas puses – gan darba devēju, gan darbinieku, lai darba devējs būtu gatavs uzņemties atbildību par darbinieku, savukārt darbinieks būtu ieinteresēts un gatavs iesaistīties darba tirgū. Tāpat plānots uzrunāt sociāli atbildīgus uzņēmējus, aicinot tos iesaistīties iniciatīvā. Potenciālie darba devēji tiks aicināti sniegt savus ieteikumus, lai uzlabotu personu ar invaliditāti iekļaušanu darba tirgū, iedrošinot uzsākt sadarbību ar Alsviķu skolas audzēkņiem, tādējādi rodot priekšstatu par sociālā uzņēmēja ikdienu un iespējām, ko šāds statuss sniedz. Iniciatīvas laikā tiks veicināta arī izpratne par personu ar funkcionāliem traucējumiem tiesībām uz neatkarīgu un patstāvīgu dzīvi, kā arī par pārejas posma "no skolas uz patstāvīgu dzīvi" nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem. Vairāk informācijas: Ina Miķelsone, Vidzemes uzņēmējdarbības centra vadītāja, mob.t. 29289487, ina.mikelsone PIE vidzeme PUNKTS lv; 08.12.2017
|
|