VPR jaunumi2015. gada 26. maijā Valmierā notikta Vidzemes plānošanas reģiona rīkots seminārs par ES struktūrfondu publicitātes prasībām. Tas organizēts ar mērķi ES fondu komunikācijā iesaistītos ekspertus informēt par biežāk pieļautajām kļūdām komunikācijas prasību ievērošanā ES fondu iepriekšējā plānošanas periodā, kā arī sniegt ieskatu par būtiskākajām izmaiņām jaunajā plānošanas periodā, piemēram, logo lietošanā. Tāpat semināra dalībnieki varēja uzzināt sabiedrisko attiecību speciālista nozīmi un digitālo mediju izmantošanu efektīvai, ES fondu publicitātes nodrošināšanai.
Komunikācijas nozīme LU pasniedzējs un komunikācijas konsultants Kaspars Rūklis akcentēja vairākus nozīmīgus priekšnoteikumus, lai īstenotās ES fondu publicitātes aktivitātes sasniegtu rezultātus. Piemēram, vērst uzmanību uz projekta būtību un raksturu un to, kas patiešām projekta gaitā tiek veikts. Kā arī atlasīt pēc iespējas precīzāku mērķauditoriju un izprast tās vajadzības, jo tieši tas palīdz saprast veidus, kā sazināties un komunicēt. Tas arī nozīmē pielāgot un individualizēt komunikāciju katrai mērķauditorijai atsevišķi. Rūklis iesaka nospraust 3 komunikācijas mērķus:
Ar Kaspara Rūkļa prezentāciju var aplūkot šeit. Digitālo mediju iespējas Par digitālo komunikācijas līdzekļu sniegtajām iespējām stāstīja Rīgas Starptautiskās ekonomikas un biznesa augstskolas pasniedzējs un multimediju eksperts Rolands Laķis. Viņš informēja par Latvijā populārākajām digitālajām platformām un to sniegtajām iespējām un priekšrocībām efektīvas komunikācijas nodrošināšanai. Laķis analizēja vairāku semināra dalībnieku pārstāvēto organizāciju sociālo mediju saturu un noformējumu, lai sniegtu ieteikumus to attīstībai. Rolanda Laķa prezentāciju atradīsiet šeit. Mācīties no kļūdām Semināra noslēgumā Centrālās finanšu un līgumu aģentūras sabiedrisko attiecību vadītāja Daiga Reihmane informēja par biežāk pieļautajām kļūdām iepriekšējā ES struktūrfondu plānošanas periodā. Lai arī tikai 4% pārbaužu gadījumos pārkāptas publicitātes prasības, šos pārkāpumus atkārtoti pieļaujot, notiek finanšu korekcija. Kā būtiskākie no publicitātes prasību pārkāpumiem ir:
Analizējot šīs kļūdas, Reihmane iesaka projekta ieviešanas laikā regulāri sekot līdzi projekta iesniegumā minētajām publicitātes aktivitātēm. Finanšu saņēmējiem, kuriem projekta budžetā nav paredzēts finansējums publicitātei, iespēju robežās izvēlēties publicitātes pasākumus, kuros nav jāiegulda ievērojami finanšu līdzekļi. Kā arī, pozitīvai publicitātes nodrošināšanai, veidot ilgtermiņa attiecības ar mediju pārstāvjiem. Seminārs tiek organizēts projekta „Tehniskā palīdzība Vidzemes plānošanas reģiona ES fondu informācijas centra darbībai” (Vienošanās Nr. VSID/TP/CFLA/11/03/003) ietvaros. 29.05.2015
|
|